Dersin Adı | Ekonomik Büyüme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ECON 405 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ekonomik büyüme kuramının en temel modellerini göstermektir. Bu amaç ekonomik kuram, diferansiyel denklemler ve optimal kontrol kuramı hakkında ciddi bir bilgi birikimine ihtiyaç duymaktadır. Dolayısıyla, bu derste bu konular da ele alınmaktadır. Bu dersin bir başka amacı nasıl kuramsal araştırma ve bilimsel yayın yapılacağıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders Solow modeliyle başlar. Çerçevenin karakterize edici varsayımı, dışsal tüketimden tasarruf sağlayan ödünleşimdir. Çerçeve, geçiş dinamikleri, sabit durum, altın kural, neoklasik varsayımlar ve benzeri gibi çeşitli kavramlar geliştirir. Daha sonra, dışsal tüketimden tasarruf sağlayan ödünleşimi kaldıran Ramsey modeli tartışılmaktadır. Yaklaşım, sübjektif iskonto oranı, ikamenin zamanlar arası esnekliği, eyer yolu kararlılığı, geçiş dinamikleri, durağan durum gibi dinamik makroekonominin diğer bazı önemli kavramlarını tanıtır. Ders ayrıca ekonomik büyüme üzerine makalelerin nasıl okunacağını ve teorik modellerin nasıl oluşturulacağını tartışır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Neoklasik ekonomiye giriş | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
2 | Neoklasik ekonomiye giriş | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
3 | Neoklasik ekonomiye giriş | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
4 | Solow-Swan Modelil | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
5 | Solow-Swan Modeli | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
6 | Solow-Swan Modeli | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
7 | Ara Sınav | - |
8 | Solow-Swan Modeli | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
9 | Solow-Swan Modeli | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
10 | Solow-Swan Modeli | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
11 | Solow-Swan Modeli | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
12 | Solow-Swan Modeli | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
13 | Solow-Swan Modeli | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
14 | Solow-Swan Modeli | BSM Bölüm 1 ve HY Bölüm 1 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Barro, R.J., and X. Sala-I-Martin (BSM), Economic Growth, The MIT Press; 2nd edition (October 1, 2003), ISBN: 9780262024594 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hakan Yetkiner (HY), Economic Growth Theory, Unpublished manuscript |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 136 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | X | ||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. | |||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. | |||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. | |||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. | |||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. | X | ||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. | X | ||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest